idealny rower do jazdy po muldach i nierównym terenie

Jak wybrać idealny rower do jazdy po muldach i nierównym terenie?

Nie wszyscy preferują jazdę na rowerze po równych i prostych drogach. Wiele osób uwielbia nutę adrenaliny i jazdę po muldach. Tutaj pojawia się oczywiście pytanie, jaki rower do takiej aktywności najlepiej się sprawdzi? No oczywiście wiecie, że nie miejski, ale może góral? A może najlepszym wyborem będą rowery BMX? Jesteście ciekawi? To koniecznie przeczytajcie nasz poradnik.

Rowery górskie – ponadczasowe, ale czy uniwersalne?

Rowery prawdziwych „komunistów”, tak często mawiało się o rowerach górskich, wszak były one często kupowane z okazji Pierwszej Komunii Świętej. Obecnie ten trend trochę, a nawet bardzo zmalał, gdyż i dzieci są bardziej wymagające i wolą dostać drona, bądź co gorsza quada. Jednak o rowerach elektrycznych można usłyszeć, że są bardzo uniwersalne. Są świetnym środkiem transportu do pracy, ale sprawdzą się na wycieczki górskie. Zatem to doskonały wybór także do jazdy na nierównym terenie, ale i na muldach. Warto jednak zwrócić uwagę na samą wielkość opon. W tym przypadku im większe koła i jednocześnie grubsze, tym przyczepność jest większa, może odrobinę gorzej z manewrowaniem, ale można dać radę.

rower bmx do jazdy po muldach

Rowery Bmx – bo warto!

Rowery Bmx są wprost stworzone do jazdy w ekstremalnym i trudnym terenie. Na samym początku warto zwrócić uwagę na samą konstrukcję, która jest solidna, nawet w modelach za niewielkie pieniądze. To co najważniejsze to także zwrotność, którą rowery Bmx pokonują wszystkie inne rodzaje. Sprawdzą się nawet do jazdy w naprawdę trudnym terenie, nie wspominając już o jeździe sportowej czy uprawianiu sportów ekstremalnych. Pomimo swojej budowy rowery zapewniają świetną przyczepność i tak naprawdę nietrudno utrzymać w nich równowagę. Kolejną zaletą jest też fakt, że nie mają one tendencji do psucia, zatem nie wymagają częstych napraw. Oczywiście, jeżeli już takowe się przydarzą, to możecie je wykonać samodzielnie. Wystarczy tylko podstawowy sprzęt majsterkowicza i na pewno sobie poradzicie. Również części do tych jednośladów nie są drogie. Oczywiście należy także wspomnieć o pewnych wadach, choć nie dla wszystkich są to wady, a mianowicie pamiętajcie, że na rowerze konieczne jest utrzymanie specyficznej postawy, dla niektórych może to być męczące. Wszystko zależy do jakiego typu jazdy jesteście przyzwyczajeni.

Tylko nie szosówka!

Jak wiadomo na szosówce można się rozpędzić i to naprawdę dobrze, a emocje są gwarantowane. Jednak należy pamiętać, że na kolarzówce dobrze jeździ się tylko i wyłącznie na prostej nawierzchni. Jeżeli pojawiają się nierówności, to oczywiście jazda może zakończyć się wypadkiem. Warto zwrócić uwagę na specyficzną budowę tego jednośladu, gdzie rama jest specjalnie wygięta, co umożliwia przyjęcie dosyć specyficznej postawy. Z kolei cienkie i duże koła dają możliwość osiągnięcia naprawdę świetnej prędkości, ale niestety ich przyczepność nie jest duża. Zatem absolutnie taki model nie sprawdzi się do jazdy po muldach.

A może składak?

Z czym kojarzą wam się rowery typu składak? Wasze pierwsze skojarzenie nie jest trafne, gdyż obecnie można znaleźć naprawdę świetne modele i to sprawdzające się w trudniejszych warunkach. Na pewno są bardziej uniwersalne niż choćby szosówki. Zatem samodzielnie możecie złożyć swój rower, ale pod warunkiem, że macie spore pojęcie o konstrukcji. W tym przypadku należy przede wszystkim wybrać mocną i masywną ramę. Tutaj najlepiej wybrać ramy zjazdowe, które mają odpowiedni kąt odchylenia główki, 63 (+/-2) stopni. Należy także pamiętać o odpowiednich amortyzatorach

rower do jazdy po nierównościach

Kolejnym niezwykle ważnym elementem w rowerze do jazdy ekstremalnej jest przedni amortyzator. To druga po ramie, najdroższa część. Przedni amortyzator zapewnia optymalny kontakt przedniego koła z podłożem, co z kolei przekłada się na efektywne hamowanie i pozwala na lepszą kontrolę nad rowerem. Najlepiej wybrać dwupółkowy, gdzie rama jest umieszczona między górną a dolną półką amortyzatora. Powinien mieć około 220 mm skoku.

Na samym końcu przypominamy też o kasku i ochraniaczach, których używanie jest niezbędne nie tylko, gdy lubicie ekstremalną jazdę, ale zawsze gdy jeździcie na rowerze. Bezpieczeństwo to podstawa i tego należy się trzymać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *