sposoby na ból kręgosłupa

4 skuteczne sposoby na ból kręgosłupa

Siedzący tryb życia, brak ruchu, nadwaga – te czynniki najczęściej powodują bóle pleców. Smarowanie się maściami przeciwbólowymi i przeciwzapalnymi na dłuższą metę nie ma sensu. Przyniesie to ulgę tylko na kilka godzin, a nie zlikwiduje źródła problemu, jakim są osłabione mięśnie i nadmierne obciążenie kręgosłupa, zarówno fizyczne, jak i psychiczne, ponieważ ból pleców często jest również wynikiem przewlekłego stresu. Sprawdź, co możesz zrobić, aby uzyskać trwałą poprawę i pozbyć się bólu kręgosłupa.

Masaż

Doświadczony masażysta pomoże rozluźnić mięśnie, zniwelować ich ucisk na nerwy i zmniejszyć uporczywe dolegliwości bólowe. Przy pomocy masażu leczniczego można przywrócić ruchomość kręgów oraz ich właściwe położenie. Powoduje on też, że tkanki są lepiej odżywione, ponieważ usprawnia krążenie krwi i limfy. Oczywiście masaż działa również uspokajająco i relaksująco, co jest szczególnie istotne w przypadku napięciowych bólów pleców, barków, ramion i szyi.

Ulgę w bólu pleców przyniesie również akupresura, czyli tak zwany masaż punktowy. Uciskanie odpowiednich miejsc na plecach, ma silne działanie przeciwbólowe.

Pamiętaj, żeby zawsze korzystać z usług wykwalifikowanych masażystów, najlepiej takich przyjmujących pacjentów w centrach rehabilitacji. Niefachowo wykonany masaż, może bowiem bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Basen

Pływanie to idealny rodzaj aktywności fizycznej dla osób cierpiących na dolegliwości ze strony kręgosłupa. W wodzie mięśnie rozluźniają się i odciążają zmęczone uciskiem krążki między kręgowe, co pozwala pozbyć się bólu i odzyskać swobodę ruchu. Zainteresuj się także zajęciami aqua fitness- proste ćwiczenia wykonywane w wodzie, mają zbawienny wpływ na kondycję pleców.

Joga

Zamiast sięgać po tabletki przeciwbólowe, gdy tylko pojawią się dolegliwości pleców, spróbuj się trochę porozciągać. Pomoże Ci w tym joga. Oczywiście najlepiej zapisać się na zajęcia jogi w klubie sportowym, jednak możesz również spróbować poćwiczyć sama w domu. W Internecie znajdziesz mnóstwo nagrań video z prostymi ćwiczeniami jogi, dedykowanymi właśnie osobom cierpiącym na ból pleców. Wykonuj je systematycznie, a szybko poczujesz ulgę. Pamiętaj, że niezależnie od tego, czy ćwiczysz w klubie, czy sam w domu, zawsze wykonuj ćwiczenia w swoim zakresie ruchu. Nie forsuj niczego na siłę powodując zwiększenie dolegliwości. Nie tędy droga. Skup się na delikatnym rozciągnięciu i odprężeniu kręgosłupa.

Ciepło

W dolegliwościach bólowych pleców znaczną ulgę przyniesie intensywne rozgrzanie bolącej okolicy. Rozluźni to mięśnie i pomoże zredukować stany zapalne. Gdy czujesz ból, weź ciepły prysznic, a następnie połóż się do łóżka i przyłóż na bolące miejsce ciepły okład- możesz użyć termoforu lub poduszki elektrycznej. Poleż tak od 30 do 60 minut i postaraj się zrelaksować, a ból i napięcie znacznie się zmniejszą.

Pamiętaj, że pływanie i ćwiczenia odniosą pożądany skutek, tylko wtedy gdy będziesz je wykonywać regularnie, minimum trzy razy w tygodniu. Postaraj się też nauczyć, jak walczyć ze stresem oraz jak zachować prawidłową postawę ciała podczas stania, siedzenia i wykonywania cięższych prac. Zmiana trybu życia na bardziej aktywny sprawi, że za kilka tygodni całkowicie zapomnisz o bólu kręgosłupa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *